Rekruttering
Ansættelsessamtaler & Kommunikation tilbyder at stå for alle faser i rekrutteringsprocessen.
Man skal vælge os, fordi vi anvender den strukturerede metode, der er den mest pålidelige og hvor træfsikkerheden er størst. I vores samtaler bruger vi spørgsmål til ansøgeren, der tager udgangspunkt i de kompetencer virksomheden efterspørger.
Kontakt os, og hør nærmere om rekruttering.
Alle Faser i rekrutteringsprocessen
- Behovet gøres op
- Hvilken sammenhæng skal ansøgeren indgå i?
- Indledende møde
- Kandidatprofilen klarlægges
- Ansættelsesudvalg
- Nedsættelse af ansættelsesudvalg. Beslutning om opgaver og kompetencer
- Tidsplan
- Udformning af tids- og handlingsplan for processen
- Kollegainterview
- Interview af 3-4 kommende kolleger og evt. tidligere kollega fra samme job
- Job- og personprofil
- Udformning af job- og personprofil:
Rammer
Resultater
Personkrav
Opgaver
Kompetencer
- Udformning af job- og personprofil:
- Kompetence- og kravspecifikation
- Udformning af, hvilke kompetencer der efterspørges hos ansøgeren:
Personlige
Organisatoriske
Faglige
Sociale
- Udformning af, hvilke kompetencer der efterspørges hos ansøgeren:
- Stillingsbeskrivelse
- Udformning af stillingsbeskrivelse med funktioner og arbejdsopgaver
- Stillingsannonce
- Udformning af stillingsannonce
- Annoncering
- Udformning af medieplan
- Kriterier for udvælgelse
- Beskrive hvilke kriterier ansøgerne udvælges efter.
- Udvælgelse af ansøgere
- Vurdering af hvem og antal der skal til 1. samtale
- Indkaldelse af ansøgere
- Udformning af indkaldelse til ansøgerne med dagsorden
- Forberedelse af 1. samtale
- 1) Formulering af spørgsmål til det strukturerede interview med
udgangspunkt i kompetence- og kravspecifikationen
2) Vi udformer skema, som medlemmerne af ansættelsesudvalget udfylder for hver kompetence
- 1) Formulering af spørgsmål til det strukturerede interview med
- Disposition til 1. samtale
- Hvem siger, hvad hvornår?
Hvem er mødeleder og hvem stiller spørgsmålene?
Udvalgets medlemmer udfylder skema undervejs
- Hvem siger, hvad hvornår?
- Hvem går videre?
- 1) Her har vi opsamlingsskema, som skal udfyldes
2) Afgørelse af hvem, der går videre til 2. samtale
- 1) Her har vi opsamlingsskema, som skal udfyldes
- Besked til ansøgere
- 1) Besked til ansøgere, der ikke går videre til 2. samtalerunde
2) Besked til de ansøgere, der går videre til 2. samtale runde med besked om at de får en invitation med dagsorden
- 1) Besked til ansøgere, der ikke går videre til 2. samtalerunde
- Test
- Ansøgere til 2. samtale indkaldes til test
- Forberedelse til 2. samtale
- 1) Formulering af case og situationsbestemte interview med udgangspunkt i
kompetence- og kravspecifikationen
2) Udformning af skema, som vi hjælper virksomheden med at udforme
- 1) Formulering af case og situationsbestemte interview med udgangspunkt i
- Disposition til 2. samtale
- Hvem siger, hvad hvornår?
Hvem er mødeleder og hvem stiller spørgsmålene?
Udvalgets medlemmer udfylder skema undervejs
- Hvem siger, hvad hvornår?
- Hvem vælges?
- 1) Opsamlingsskema for alle ansøgers kompetencer med udvalgets
vurderinger udfyldes
2) Den videre proces hjælper vi også virksomheden med. Vi har en uddybende procesplan, som virksomheden får indgående kendskab til
- 1) Opsamlingsskema for alle ansøgers kompetencer med udvalgets
- Det praktiske
- 1) Hvordan får vinderen besked?
2) Udformning ansættelseskontrakt
3) Mentorordning
4) Introduktionsforløb med evalueringssamtaler
5) Annoncering af at virksomheden har fået en ny medarbejder internt og eksternt
- 1) Hvordan får vinderen besked?
- Onboarding
- Der udformes et velkomst- og fastholdelsesprogram for den kommende kollega
- Videncenter for professionel personvurdering
- Ansættelsessamtaler & Kommunikation er medlem af Videncenter for professional personvurdering, fordi vi tager personvurdering seriøst og støtter de centrale danske branchecharter om personvurdering.